Communicatie. Basis voor vertrouwen
De geschiedenis van Tappan begint met een indianenverhaal. In het slaperige plaatsje Tappan, vlakbij New York, richtte de Nederlander Dominique Boer in de jaren tachtig zijn bedrijf op. Hij liet zich inspireren door de indianenstam die ooit in het gebied leefde, de Tappan. Een woord dat ‘heldere bron’ betekent.
Voor de oprichter was Tappan meer dan een naam: het was een belofte. Hij wilde de relatie tussen organisaties en klanten verbeteren. Door begrijpelijke communicatie, die vertrouwen creëert. Zijn overtuiging was dat vertrouwen de basis is voor elke succesvolle relatie. Oók tussen organisaties en hun klanten. En tussen overheid en burgers.
Wat toen gold, geldt nu des te meer. Meer dan ooit eisen mensen dat organisaties betrouwbaar zijn. Daar is tegenwoordig meer voor nodig dan begrijpelijke communicatie. Mensen willen sociaal verantwoord gedrag zien. En dat stelt extra eisen. Communicatie moet eerlijk, begrijpelijk, op tijd, voorspelbaar, deskundig en controleerbaar zijn.
Tappan verkoopt geen gespinde boodschappen of mooie verpakkingen zonder inhoud. Wij halen naar boven waar het écht om gaat. Wij denken mee en adviseren. Over communicatie en gedrag. Over vorm en inhoud. Zo helpen wij organisaties vertrouwen te creëren.
En dat is géén indianenverhaal.